Pyłek pszczeli stanowi doskonałe źródło witamin, mikroelementów, biopierwiastków, białka i enzymów. Niemal doskonała skarbnica potrzebnych każdemu składników. Jest to właściwie pyłek kwiatowy, ale zebrany przez pszczoły i uformowany w małe kulki zwane obnóżami. Obnóża nie są czystym pyłkiem, ale pyłkiem kwiatowym zmieszanym z nektarem, miodem lub śliną pszczół.

Skład pyłku:

  • Węglowodany – fruktoza, glukoza, maltoza i wiele innych.
  • Tłuszcze-  wyodrębniono 12 kwasów tłuszczowych, między innymi: kwas palmitynowy, linolowy, linoleowy, arachidonowy.
  • Białka-  wykryto 32 aminokwasów m.i fenyloalanina, izoleucyna, leucyna, lizyna i inne. Zawartość aminokwasów w pyłku dochodzi do 12%.
  • Składniki mineralne- potas, fosfor, wapń, magnez, sód, krzem, mangan, żelazo, miedź, cynk, jod, selen i inne.
  • Witaminy- A, B1, B2, B3, E, C, B6, PP, P, D, H, B12, kwas foliowy, inozytol, biotynę, kwas pantotenowy, kwercytynę.
  • Inne składniki- enzymy, których stwierdzono 42, kwasy organiczne: jabłkowy, mlekowy, cytrynowy, winowy, szczawiowy, bursztynowy, i wiele innych.
.
Czyli samo zdrowie! I to w naturalnej postaci.
.
.
Więc dlaczego by nie spróbować?
.
Jeśli jesteś osobą cierpiącą na różnego rodzaju alergie, choroby miażdżycowe, biegunki, zaparcia, cukrzykiem lub miewającą problemy z prostatą – przeczytaj jeszcze raz skład i zastanów się, czy taka bomba witamin i minerałów może mogłaby coś zmienić w twoim organizmie… Może warto zaryzykować? 🙂
.
Jeśli ważne są dla Ciebie składniki odżywcze w diecie– to produkt idealny, jest to cenna dawka witamin i minerałów wzbogacających codzienną dietę, reguluje przemianę materii a co najważniejsze – powoduje namnażanie czerwonych krwinek we krwi oraz limfocytów.
.
Poza tym działa antydepresyjnie – poprawia samopoczucie i zwiększa koncentrację, odtruwa – osłania i odnawia tkankę (wątrobową). Spoglądając jeszcze na skład – witamina B2 i inne bioelementy poprawiają wzrok, jego ostrość. Problemy z płodnością, cholesterolem? Tak, odpowiedź jest taka sama:)
.
Jeśli jeszcze się nie przekonałeś/aś umieszczę kilka „sposobów spożycia” pyłku (należy pamiętać, że nie jest on słodki jak miód – raczej kwaskawy!):
  1. Sproszkować pyłek w młynku do kawy. Zażywać z dodatkiem napojów.
  2. Wymieszać 20% pyłku z 80% miodu. Zamiast miodu może być użyty serek, dżem.
  3. Dwie łyżeczki pyłku zalać połową szklanki wody i pozostawić na noc. Rano rozmieszać i wypić (można dodać miodu)

.

I ostatnia wiadomość na zachętęsportowcy w celu polepszenia osiąganych wyników spożywają pyłek. British Sports Council w przeprowadzonych przez siebie badaniach wykazało, że sportowcy spożywający regularnie pyłek doświadczyli przyrostu siły o 40-50%. Pyłek spożywają też olimpijczycy i kulturyści. Jest to absolutnie legalny doping!

http://www.pasieka.rostkowski.info/pylek.html

Jeden komentarz

  1. ja pyłek regulranie „wcinam”, ale w tabletkach, bo inaczej nie moge tego przełknąc (kupuję gal, ale moze jeszcze jakas firma ma w takiej formie?)

    ~90aula

Możliwość komentowania została wyłączona.