Regulaminy składania zamówień, dostaw, naliczania rabatów oraz reklamacji

Strona www.miodolandia.com.pl dba o prawa konsumenta. Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w Ustawie o Prawach Konsumenta. Postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta niż postanowienia Ustawy o Prawach Konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta. Dlatego też postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a wszelkie ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść Konsumenta. W przypadku ewentualnej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy i należy je stosować.
 
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
Strona internetowa pod adresem internetowym www.miodolandia.com.pl prowadzona jest przez Mateusza i Mirellę Browarczyków, z siedzibą Stanisławowo 15, 83-020 Cedry Wielkie; oraz adres poczty elektronicznej: miodolandia@op.pl.
Niniejszy Regulamin skierowany jest do konsumentów korzystających z formularzy na stronie www.miodolandia.com.pl, składających zamówienia mailowo oraz telefonicznie. 
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Mateusz Browarczyk. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na ww stronie. Wszelkie dane osobowe uzyskane w trakcie działalności są poufne. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Każda osoba, której dane osobowe sa przetwarzane ma prawo do wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji i poprawiania lub żądania usunięcia tych danych.

2. Regulamin ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY

Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówień. Złożenie Zamówienia równoznaczne jest z akceptacją Regulaminu.
Wszystkie ceny Produktów uwidocznione na stronie podane są w złoty polski i są cenami brutto. Do każdego realizowanego zamówienia wysyłkowego doliczane są koszty przesyłki, dostawa na terenie Gdańska i Pruszcza Gdańskiego jest darmowa przy zamówieniu za powyżej 100zł, na terenie Gdyni i Sopotu powyżej 200zł.
Oferta jest na bieżąco uaktualniana. Może się jednak zdarzyć, że towar, który został wybrany i zamówiony jest chwilowo niedostępny, w takim przypadku staramy się niezwłocznie poinformować.
Zastrzegamy sobie prawo do wycofania poszczególnych produktów ze sprzedaży lub zmiany ich cen, bez wcześniejszej zapowiedzi.
Staramy się opisywać produkty w sposób rzetelny i dokładny. W razie wątpliwości związanych z opisem prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy.
Klient przyjmuje do wiadomości, że zdjęcia produktów i towarów prezentowane w formie elektronicznej mogą nieznacznie odbiegać od stanu faktycznego.

A. Procedura zawarcia Umowy Sprzedaży za pomocą Formularza Zamówień
Zawarcie umowy sprzedaży między klientem, a sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez klienta zamówienia poprzez formularz do zamówień, telefonicznie lub mailowo.
Po złożeniu zamówienia potwierdzamy jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmujemy zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie wiadomości e–mail na podany w trakcie składania zamówienia adres poczty elektronicznej. Z chwilą otrzymania powyższej wiadomości e–mail zostaje zawarta umowa sprzedaży.
Klient może wprowadzić zmiany w zamówieniu lub je anulować wysyłając e-mail.
Zamówienia, których nie uda się potwierdzić podlegają anulowaniu.
Zastrzegamy sobie prawo do potwierdzenia złożonego zamówienie, kontaktując się z Klientem telefonicznie lub e–mailem, gdy dane Klienta lub zamówienie budzą wątpliwości obsługi, np. ilość zamówionego towaru przez Klienta. Zastrzegamy sobie prawo odmowy realizacji zamówień budzących wątpliwości.

B. Sposoby i terminy płatności
Udostępniamy Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży: 
A) Płatność przelewem online na rachunek bankowy.
B) Płatność gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki, wyłącznie przy wyborze sposobu dostawy kurierem.
C) Płatność gotówką przy odbiorze zamówienia.

Termin płatności:
W przypadku wyboru płatności przelewem, klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od otrzymania dostawy. 
W przypadku wyboru płatności gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki, klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki lub zamówienia.
Jeśli klient w przeszłości naruszył postanowienia niniejszego Regulaminu, możemy odmówić realizacji zamówienia, bądź zażądać płatności za zamówiony towar „z góry”, jeszcze przed dokonaniem jego wysyłki.

C. Koszt, sposoby i termin dostawy oraz odbioru zamówienia
Dostawa Produktu dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Dostawa Produktu do Klienta jest
A) bezpłatna przy zamówieniu za powyżej 100zł na terenie Gdańska i Pruszcza Gdańskiego, za powyżej 200zł na terenie Sopotu i Gdyni
B) odpłatna w przypadku wysyłki kurierskiej
C) Odbiór osobisty Produktu przez Klienta w siedzibie Sprzedawcy jest bezpłatny.

Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy lub odbioru Produktu:
A) Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa.
B) Odbiór osobisty dostępny w siedzibie Sprzedawcy, w dni i w godzinach otwarcia, po uprzednim ustaleniu telefonicznym.
C) Dostawa pod wskazany adres na terenie Trójmiasta w każdą środę.
Czas realizacji zamówienia wysyłkowego wynosi do 3 DNI ROBOCZE od momentu zaksięgowania płatności, w zależności od dostępności zamówionego towaru. Jest to czas, który upływa do chwili wysłania zamówionych produktów.  W szczególnych wypadkach czas ten może ulec wydłużeniu do 28 dni, o czym informujemy Klienta indywidualnie.
Czas realizacji zamówienia na terenie Trójmiasta jest uzależniona od momentu złożenia zamówienia – dostawy realizowane są w każdą środę w godzinach 7:30-15:00. Zamówienie należy złożyć najpóźniej do wtorku do godziny 17:00 aby otrzymać towar następnego dnia (środa).
Termin gotowości Produktu do odbioru przez klienta – w przypadku wyboru odbioru osobistego produktu, produkt będzie gotowy do odbioru w terminie do 5 dni roboczych.

3. Regulamin REKLAMACJI
Jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym.
Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć klientowi produkt bez wad. 
Reklamacja może zostać złożona na przykład:
A) pisemnie na adres: Stanisławowo 15, 83-020 Cedry Wielkie,
B) w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: pasieka.miodolandia@gmail.com
C) telefonicznie pod numer telefonu 664863318
D) osobiście w siedzibie sprzedawcy.

Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji:
(1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady;
(2) żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz
(3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji. 
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną

Zastrzegamy, że każdy klient jest zobowiązany do sprawdzenia dostarczonej mu przesyłki bezpośrednio po jej odbiorze, czy nie nosi widocznych śladów uszkodzenia. Jeśli stan przesyłki sugeruje wcześniejsze otwarcie lub zniszczenie zawartości, klient niezwłocznie powinien poinformować o zaistniałym fakcie telefonicznie lub e–mailem: pasieka.miodolandia@gmail.com w dniu otrzymania przesyłki. Reklamacje dotyczące uszkodzeń, do których doszło podczas transportu przesyłki, będą rozpatrywane tylko w przypadku spełnia postanowień tego punktu w całości.

4. Regulamin DOSTAW

1. Dostawy realizowane są w każdą środę, najczęściej w godzinach 7:30-15:00. Jeżeli dzień tygodnia dostawy uległ zmianie, kupujący zostaje o tym poinformowany.
2. Zamówienia na środę należy wysłać najpóźniej we wtorek do godziny 17:00 aby dostawa była zrealizowana w danym tygodniu. Zamówienia wysłane później przenoszone są na kolejny tydzień.
3. Dzień przed dostawą (wtorek wieczór) informujemy o trzygodzinnym przedziale czasu, w trakcie którego będzie zrealizowana dostawa (w postaci SMS na podany przez klienta numer). Jeżeli przedział godzinowy Państwu nie odpowiada, w wiadomości jest podany numer telefonu dostawcy aby indywidualnie się z nim umówić.
4. W przypadku utrudnień z dostarczeniem, zmiany godzin dostawy itd. – w dniu dostawy kontaktujemy się telefonicznie z klientem.
5. W przypadku nieobecności klienta pod wskazanym adresem, dostawca kontaktuje się pod wskazany numer telefonu. Jeżeli klient nie odbierze zamówienia, dostawa zostaje anulowana (maksymalny czas jaki dostawca może „zaczekać” to 5min). Aby otrzymać anulowane zamówienie w kolejnym tygodniu należy ponownie złożyć zamówienie telefonicznie, mailowo lub przez formularz załączony na stronie www.miodolandia.com.pl. Jeśli sytuacja powtórzy się dwukrotnie, dowóz pod wskazany adres nie będzie już możliwy – pozostają zakupy w stacjonarnym sklepie (Stanisławowo 15, 83-020 Cedry Wielkie).

5. Regulamin NALICZANIA RABATÓW

1. Rabaty nie obowiązują osób zamawiających produkty z wysyłką kurierską.
2. Rabaty udzielane są do zakupów za powyżej 200zł. Za zakupy w przedziale 200-500zł udzielany jest rabat w wysokości 5%, 500-1000zł udzielany rabat wynosi 8%, natomiast za powyżej 1000zł udzielany jest rabat w wysokości 10%.
3. Rabat jest naliczany tylko w sytuacji jeśli zamówienie jest realizowane pod jeden adres, w innej sytuacji rabat jest naliczany oddzielnie dla każdego adresu w zamówieniu.
4. Rabaty nie sumują się. Jeśli na jeden produkt jest promocja czasowa, nie otrzymuje się na niego dodatkowego rabatu za duże zakupy (na resztę produktów tak).
5. W przypadku zamówień zbiorczych (przez kilka osób na jeden adres) rabat za całe zakupy zostaje naliczony tylko wtedy, gdy z dostawcą rozlicza się jedna osoba. Jeżeli każda osoba chce rozliczyć się sama, rabat zostaje naliczony indywidualnie, jeśli zakupy tej osoby przekroczyły kwotę 200zł. Dla ułatwienia rozliczenia grupowego możemy dołączyć rachunek na produkty z naliczonymi już rabatami.
6. Jeżeli w danym czasie istnieje promocja w postaci gratisowego słoika miodu, rabaty zostają naliczane zgodnie z punktem 5.2. 
7. Promocje w postaci gratisowego słoika miodu sa do wyczerpania zapasów. Jeżeli chcą Państwo mieć pewność jego otrzymania, prosimy o zapytanie w zamówieniu.

 
6. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY 

Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny na własny koszt. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład: 
A) pisemnie na adres: pisemnie na adres: Stanisławowo 15, 83-020 Cedry Wielkie;
B) w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: pasieka.miodolandia@gmail.com
C) osobiście w siedzibie Sprzedawcy.
Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.

7. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

Umowy zawierane są w języku polskim.
Zawartość strony internetowej, włącznie z tekstami, grafikami, zdjęciami, zdjęciami animowanymi, filmami, ilustracjami, jest własnością Mirella Browarczyk Pasieka MIODOLANDIA. Treści te są chronione prawem autorskim i innymi prawami. Ich wykorzystanie dozwolone jest wyłącznie za wyraźną zgodą.

Zmiana Regulaminu:
Zastrzegamy sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. 
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); dla Umów Sprzedaży – przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.); oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.