Regulamin sprzedaży towarów na odległość oraz świadczenia usług drogą elektroniczną 

§1. Wstęp 

Niniejszy regulamin określa zasady i warunki korzystania ze sklepu internetowego udostępnionego pod adresem miodolandia.com.pl przez Mateusza Browarczyka prowadzącego dział specjalny produkcji rolnej jako rolnik ryczałtowy pod firmą Pasieka Miodolandia Mateusz Browarczyk, Stanisławowo 15, 83-020 Cedry Wielkie,  NIP: 8421732360, REGON: 222019915, adres e-mail: pasieka.miodolandia@gmail.com, a w szczególności określa zasady składania Zamówień i zawierania umów sprzedaży przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość, a także korzystania przez Klientów z usług  za pośrednictwem Sklepu Internetowego. 

Dane do szybkiej komunikacji ze Sprzedawcą (Dane adresowe / kontaktowe ) 

Dane teleadresowe: 

Pasieka Miodolandia Mateusz Browarczyk
Stanisławowo 15
83-020 Cedry Wielkie 

Tel: +48 664 863 318
e-mail: pasieka.miodolandia@gmail.com 

Nr rachunku bankowego: 92 1140 2004 0000 3202 6927 4004

Bank: Mbank S. A.

§2. Słownik pojęć 

Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają: 

  1. Cena – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest zobowiązany zapłacić Sprzedawcy za produkt; 
  2.  Klient (także „Kupujący”) – osoba fizyczna, w tym Konsument, która ukończyła co najmniej 18 rok życia, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, a która złożyła lub zamierza złożyć Zamówienie lub korzysta z innych usług Sklepu Internetowego; 
  3. Kod rabatowy – unikalny kod lub ciąg znaków, który może zostać wykorzystany przez Kupującego do obniżenia ceny; 
  4. Konsument –osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą Umowę niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową; 
  5. Konto Klienta – zbiór zasobów i uprawnień w ramach systemu teleinformatycznego Serwisu przypisanych konkretnemu Kupującemu; 
  6. Newsletter – wiadomości e-mail zawierające informacje o nowościach, promocjach lub Produktach związanych ze Sklepem Internetowym; 
  7. Produkt – towar oferowany w Sklepie Internetowym; 
  8. Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu Internetowego dostępnego pod adresem miodolandia.com.pl.; 
  9. Rolnik ryczałtowy – rolnik dokonujący dostawy produktów rolnych lub świadczący usługi rolnicze, korzystający ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 3, z wyjątkiem rolnika obowiązanego na podstawie odrębnych przepisów do prowadzenia ksiąg rachunkowych; 
  10. Serwis – strona internetowa działająca pod adresem miodolandia.com.pl; 
  11. Sklep Internetowy (dalej także jako „Sklep”) – serwis internetowy dostępny pod adresem miodolandia.com.pl, za pośrednictwem którego Klient może składać Zamówienia, a także korzystać z pozostałych Usług Sklepu; 
  12. Sprzedawca (także „Usługodawca”) – Mateusz Browarczyk prowadzący dział specjalny produkcji rolnej jako rolnik ryczałtowy pod firmą Pasieka Miodolandia Mateusz Browarczyk, Stanisławowo 15, 83-020 Cedry Wielkie,  NIP: 8421732360, REGON: 222019915, adres e-mail: pasieka.miodolandia@gmail.com; 
  13. Strona – Sprzedawca lub Klient; 
  14. Towar – rzecz ruchoma oferowana przez Sprzedawcę w ramach Sklepu Internetowego; 
  15. Treść cyfrowa – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej; 
  16. Treści Użytkownika – wszelkie informacje przekazywane przez Klienta w celu ich przechowywania na żądanie Klienta w systemie teleinformatycznym Serwisu, ewentualnie w celu ich publikacji w Serwisie, np. komentarze lub opinie o produkcie; 
  17. Umowa – umowa sprzedaży w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny, zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Klientem z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość za pośrednictwem Sklepu, której przedmiotem są Towary; 
  18. Usługi Elektroniczne (dalej: „Usługi”) – usługi świadczone przez Usługodawcę drogą elektroniczną na zasadach określonych w Regulaminie za pośrednictwem Sklepu; 
  19. Ustawa – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. 2014, poz. 827); 
  20. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy sprzedaży ze Sprzedawcą, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego określające rodzaj i liczbę Towarów będących przedmiotem Umowy. 

§3. Postanowienia wstępne 

  1. Sprzedawca za pośrednictwem Serwisu prowadzi sprzedaż Produktów. 
  2. Serwis nie służy do zawierania Umów między Klientami. 
  3. Niniejszy Regulamin określa zasady i warunki korzystania z Serwisu, a także prawa i obowiązki Klientów i Sprzedawcy. 
  4. Do korzystania z Serwisu wymagane jest posiadanie przez Klienta urządzenia z dostępem do sieci Internet wyposażonego w przeglądarkę internetową (zalecane Mozilla Firefox wersja minimum 24.0, Opera od wersji 10, Google Chrome w wersji 28.0 lub nowszej lub MS Internet Explorer w wersji minimum 8.0 lub nowszej), która zapewnia obsługę plików cookie oraz skryptów Javascript. Dopuszczalne jest stosowanie innych wersji przeglądarek internetowych, jeżeli zapewniają one pełną zgodność z wersjami wymienionymi powyżej. 
  5. Sprzedawca wyznaczył elektroniczny punkt kontaktowy związany z Serwisem przeznaczony do bezpośredniej i skutecznej komunikacji z organami państw członkowskich, Komisją, Radą Usług Cyfrowych: pasieka.miodolandia@gmail.com. Ten sam punkt kontaktowy może być wykorzystywany przez Klientów do bezpośredniej i szybkiej komunikacji ze Sprzedawcą. 

§4. Usługi Elektroniczne dotyczące Serwisu 

  1. Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów Usługi Elektroniczne związane z korzystaniem z Serwisu, polegające na zapewnieniu Klientom możliwości: 
  2. przeglądania zawartości dostępnej w Serwisie; 
  3. rejestracji Konta Użytkownika i korzystania z niego; 
  4. złożenia Zamówienia i zawarcia Umowy; 
  5. zapisu do Newslettera. 
  6. Usługi Elektroniczne świadczone są na rzecz Klientów nieodpłatnie. 
  7. Do korzystania z Usług Elektronicznych wystarczające są: 
  8. dostęp do Internetu; 
  9. aktualny system operacyjny; 
  10. aktualna przeglądarka internetowa z włączoną obsługą cookies; 
  11. posiadanie aktywnego adresu e-mail. 
  12. Podczas korzystania z Usług Elektronicznych zabronione jest dostarczanie Treści o charakterze bezprawnym. 
  13. Sprzedawca w celu zapewnienia Klientom bezpieczeństwa oraz ochrony ich danych, podejmuje środki odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych Usług Elektronicznych. 
  14. Sprzedawca dąży do zapewnienia w pełni poprawnego działania Serwisu, a Klient powinien informować go o ewentualnych nieprawidłowościach i przerwach w funkcjonowaniu Serwisu. 
  15. Sprzedawca może prowadzić prace techniczne i informatyczne, mające na celu rozwój Serwisu oraz prawidłowe świadczenie Usług Elektronicznych, które polegają w szczególności na: 
  16. dodawaniu nowych funkcji oraz modyfikowaniu lub usuwaniu tych istniejących w ramach Serwisu; 
  17. wprowadzaniu możliwości korzystania z Serwisu na różnych urządzeniach. 

§5. Obowiązki Stron 

  1. Klient zobowiązany jest do korzystania z Usług oferowanych przez Sprzedawcę w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także do niedostarczania treści zabronionych przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa. 
  2. Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Towaru wolnego od wad. 
  3. Jeżeli kupującym jest Konsument, Sprzedawca obowiązany jest niezwłocznie wydać rzecz Kupującemu, nie później niż 30 od dnia zawarcia Umowy, chyba że stanowi ona inaczej. 

§6. Konto Klienta 

  1. Rejestracja Konta Klienta wymaga wypełnienia i przesłania formularza rejestracyjnego dostępnego w Serwisie lub wyrażenia woli rejestracji Konta Klienta na etapie składania zamówienia. 
  2. Rejestracja Konta Klienta wymaga podania w tym celu niezbędnych danych osobowych. 
  3. Konto Klienta przypisane jest do podanego przez Klienta adresu e-mail. 
  4. W Koncie Klienta przechowywane są informacje dotyczące Klienta oraz składanych przez niego zamówień. 
  5. Klient może uzupełnić swoje Konto Klienta o dodatkowe informacje, tj. data urodzenia, które to stanowią Treści Użytkownika. 
  6. Klient loguje się do swojego Konta Klienta przy pomocy adresu e-mail do niego przypisanego oraz zdefiniowanego przez siebie hasła. Klient zobowiązany jest zabezpieczyć dostęp do swojego Konta oraz nie udostępniać danych logowania osobom trzecim. 
  7. Kupujący w każdej chwili może usunąć Konto Klienta, co prowadzi do utraty dostępu do przypisanych do niego Treści Cyfrowych. W razie trudności powinien skontaktować się ze Sprzedawcą. 

§7. Składanie Zamówień i zawarcie Umowy 

  1. Klient może składać Zamówienia za pośrednictwem Sklepu Internetowego 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, jako zarejestrowany Klient (posiadający Konto Klienta) lub jako gość. 
  2. W celu zawarcia Umowy sprzedaży Towaru na odległość poprzez Sklep Internetowy należy dokonać wyboru Towaru, dodać go do koszyka, podać niezbędne dane wymagane przez Sprzedawcę podczas procesu składania Zamówienia oraz ostatecznie złożyć Zamówienie podejmując kolejne czynności w oparciu o wyświetlane Klientowi informacje.  
  3. Warunkiem złożenia Zamówienia jest akceptacja niniejszego Regulaminu, z którym Klient powinien się uprzednio zapoznać, a w razie wątpliwości skontaktować ze Sprzedawcą. 
  4. Klient zobowiązany jest do podania w formularzu Zamówienia prawdziwych danych osobowych.  Za podanie nieprawdziwych danych Klient ponosi odpowiedzialność, co może prowadzić m.in. do wstrzymania lub anulowania Zamówienia. 
  5. Klient oświadcza, iż wszelkie podane przez niego dane osobowe są prawdziwe, a Sprzedawca nie jest zobowiązany do weryfikowania ich prawdziwości i poprawności. 
  6. Zamówienie zostaje złożone po kliknięciu w przycisk finalizujący Zamówienie. Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje wiadomość e-mail będącą potwierdzeniem wpłynięcia Zamówienia do Sklepu, zawierającą potwierdzenie wszystkich elementów Zamówienia. 
  7. Wraz z otrzymaniem przez Klienta wiadomości, o której mowa w ust. 6, dochodzi do  zawarcia Umowy. 

§8. Cena i płatności 

  1. Ceny Towarów w Sklepie podawane są w złotych polskich i są cenami brutto, obejmującymi w przypadku płatników podatku VAT zryczałtowany VAT.  Sprzedawca wskazuje jednocześnie, iż jako rolnik ryczałtowy, zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r., korzysta ze zwolnienia z podatku VAT przy sprzedaży produktów rolnych oraz świadczeniu usług rolniczych, tym samym nie wystawia faktur VAT. Klienci będący czynnym płatnikiem podatku VAT zobowiązani są do wystawienia faktury VAT RR, która dokumentuje transakcję, gdyż rolnicy ryczałtowi nie są zobowiązani do wystawiania faktur ani prowadzenia ewidencji sprzedaży. Z obowiązku wystawienia faktury VAT RR zwolnione są osoby fizyczne, nabywające produkty od Sprzedawcy. 
  2. Sprzedawca informuje, iż kwestie związane z rozliczaniem płatności, nie ujęte bezpośrednio w niniejszym Regulaminie, szczegółowo reguluje ustawa z 11 marca 2004 r, o podatku od towarów i usług. 
  3. Ceny Towarów nie zawierają kosztów dostawy. Całkowita wartość Zamówienia obejmuje cenę Towarów oraz koszty dostawy, w przypadku gdy koszty dostawy ponosi Klient. 
  4. Klient może w trakcie składania Zamówienia wpisać kod rabatowy, który obniży cenę Towaru. 
  5. Klient ma możliwość zapłaty za zakupiony Towar w następujący sposób: 
  6. przelewem bankowym na rachunek bankowy Sprzedawcy (przedpłata); 
  7. za pośrednictwem serwisu Autopay (Autopay S.A. z siedzibą w Sopocie przy ul. Powstańców Warszawy 6, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym Gdańsk – Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy KRS pod nr 0000320590, o kapitale zakładowym w wysokości 2 205 500 PLN (w całości wpłaconym), NIP: 585-13-51-185; wpisana do rejestru dostawców usług płatniczych pod numerem IP17/2013, do rejestru instytucji pożyczkowych pod numerem RIP000109, do rejestru pośredników kredytowych pod numerem RPK002057, do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych pod numerem 11050) – płatność online przelewem,kartą kredytową/debetową lub płatnością Blik; 
  8. za pobraniem. 
  9. Zgodnie z ust. 1 i 2 niniejszego paragrafu, Sprzedawca nie wystawia faktur VAT. Na żądanie Klienta, będącego osobą fizyczną, Sprzedawca może jednak wystawić fakturę uproszczoną, regulowaną przez powszechnie obowiązujące przepisy. 
  10. Sprzedawca jest uprawniony do udzielenia Klientowi rabatów według własnego wyboru, a tym samym do organizowania akcji promocyjnych, których zasady określać będą odrębne regulaminy. Klient ma prawo skorzystać z rabatu, wpisując na etapie finalizacji zamówienia odpowiedni Kod Rabatowy. 
  11. W każdym przypadku informowania o obniżeniu Cen Produktów Sprzedawca obok informacji o obniżonej Cenie zamieszcza również informację o najniższej Cenie Produktu, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Jeżeli dany Produkt jest oferowany do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni, obok informacji o obniżonej Cenie Sprzedawca zamieszcza również informację o najniższej Cenie Produktu, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego Produktu do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki 

§9. Dostawa towarów 

  1. Koszty dostawy uwarunkowane są od formy dostawy wybranej przez Klienta na etapie finalizowania Zamówienia.  
  2. Dostawa jest realizowana za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD lub InPost. 
  3. Wysyłka Towaru następuje w przypadku płatności określonych w § 8 ust. 4 lit. a niezwłocznie po zawarciu Umowy sprzedaży, a w przypadku opisanym w § 8 ust. 4 lit. b niezwłocznie po uznaniu rachunku bankowego Sprzedawcy. 
  4. Przy odbiorze przesyłki z zamówionym Towarem Klient powinien sprawdzić jej zawartość, a w przypadku stwierdzenia: 
  5. uszkodzenia mechanicznego zawartości przesyłki; 
  6. niekompletności przesyłki; 
  7. niezgodności zawartości przesyłki z przedmiotem Zamówienia, 

Konsument jest uprawniony do odmowy przyjęcia przesyłki oraz spisania uwag lub notatki z jej odbioru (protokołu) w obecności doręczyciela, a tym samym niezwłocznego poinformowania Sprzedawcy o zaistniałej sytuacji.  

  1. Klient niebędący Konsumentem w chwili odbioru przesyłki zobowiązany jest sprawdzić jej zawartość. W przypadku stwierdzenia jej uszkodzenia zobowiązany jest zgłosić ten fakt dostawcy Towaru i niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą. Reklamacje dotyczące uszkodzeń mechanicznych Towaru w trakcie transportu będą rozpatrywane tylko i wyłącznie po sporządzeniu protokołu szkodowego podpisanego przez odbiorcę niebędącego Konsumentem i dostawcę przesyłki. 
  2. Sprzedawca przypomina, że zgodnie z art. 548. § 1 Kodeksu cywilnego z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na Kupującego (Klienta) korzyści i ciężary związane z rzeczą (Towarem) oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy (Towaru). 
  3. Jeżeli Towar ma zostać przesłany przez Sprzedawcę Konsumentowi, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru przechodzi na Konsumenta z chwilą wydania Towaru Konsumentowi. Za wydanie Towaru uważa się jej powierzenie przez Sprzedawcę przewoźnikowi, jeżeli Sprzedawca nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez Konsumenta. 

§10. Zapis do Newslettera 

  1. Sprzedawca umożliwia otrzymanie Treści Cyfrowych opisanych w Serwisie wraz z informacją o zbliżających się promocjach, w zamian za zapis do Newslettera. 
  2. W celu zapisania się do Newslettera Klient wypełnia i przesyła formularz dostępny w Serwisie, w którym podaje dane osobowe, tj. adres e-mail. 
  3. Klient może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania Newslettera. 

§11. Uprawnienie Konsumenta do odstąpienia od Umowy (zwrot Towaru) 

  1. Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży Towarów zawartej na odległość bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 14 (czternastu) dni, przy czym termin ten biegnie od objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią (inną niż przewoźnik), a w przypadku umowy, która: 
  2. obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części, 
  3. polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie stosownego oświadczenia przed jego upływem na adres Sprzedawcy. Oświadczenie można złożyć także na formularzu, którego wzór stanowi załącznik do Regulaminu. 
  4. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży Towarów zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą. 
  5. Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać. 

Obowiązki Konsumenta 

  1. Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem. Towar powinien być zapakowany w sposób, który zagwarantuje jego bezpieczny transport. 
  2. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru (koszt odesłania). 
  3. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru. 

Obowiązki Sprzedawcy 

  1. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towarów. 
  2. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. 
  3. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. 
  4. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. 

§12. Rękojmia za wady fizyczne Towaru (Reklamacje) 

  1. Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Towaru wolnego od wad i odpowiada za wady Towaru. 
  2. Do umów zawieranych między Klientem a Sprzedawcą stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego oraz przepisy o odpowiedzialności za zgodność Towaru z Umową, które są zawarte w ustawie o prawach konsumenta, z uwzględnieniem postanowień niniejszego Regulaminu.  
  3. Wada polega na niezgodności Towaru z Umową. Za zgodność Towaru z Umową, ocenianą zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta, odpowiedzialny jest Sprzedawca. 
  4. Sprzedawca jest odpowiedzialny za brak zgodności Towaru z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia lub ujawniony w ciągu dwóch lat od tego momentu. Postanowienie to nie ma zastosowania w odniesieniu do Produktów z ograniczoną datą przydatności do spożycia, która to data jednocześnie stanowi termin graniczny dla odpowiedzialności Sprzedawcy za zgodność z Umową danego Produktu. 
  5. Sprzedawca posiada w swojej ofercie Produkty, wymagające specyficznego przechowywania, o czym widnieje informacja na każdym z poszczególnych Produktów. W przypadku Produktów z tej kategorii, jeśli nie były przechowywane przez Klienta zgodnie z zaleceniami Sprzedawcy, Reklamacja może nie zostać  uwzględniona. 
  6. Reklamacje, z tytułu rękojmi za wady (niezgodności Towarów z Umową) można składać pisemnie na adres Sprzedawcy lub pocztą e-mail. 
  7. Jeżeli sprzedany Towar ma wadę, Klient może: 
  8. żądać wymiany Towaru na wolny od wad; albo 
  9. żądać usunięcia wady; albo 
  10. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, o których mowa w pkt. a) lub b). 
  11. Kupujący nie może odstąpić od Umowy sprzedaży, jeżeli wada jest nieistotna. 
  12. W przypadku stwierdzenia przez Konsumenta niezgodności Towaru z Umową sprzedaży (wady fizycznej), Konsument powinien odesłać Sprzedawcy reklamowany Towar wraz z opisem niezgodności oraz numerem zamówienia w celu usprawnienia procesu reklamacyjnego. 
  13. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania Towaru. Wyjątek stanowią Produkty z terminem przydatności do spożycia, o których mowa w ust. 4 niniejszego paragrafu. W przypadku tego typu Produktów maksymalnym terminem obowiązywania rękojmi jest data przydatności danego Produktu wskazana każdorazowo na dołączonej etykiecie. 
  14. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni. 
  15. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany reklamowanego Towaru w rozsądnym czasie, jednak nie dłuższym niż 7 dni od momentu przekazania Kupującemu informacji o pozytywnym rozpatrzeniu złożonej reklamacji. 

§13. Rozstrzyganie sporów 

Rozstrzyganie na drodze postępowania sądowego ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Konsumentem, odbywa się na zasadach określonych w obowiązujących przepisach.  

§14. Dane osobowe i pliki cookies 

  1. Dane osobowe Klientów są przetwarzane przez Sprzedawcę z uwzględnieniem odpowiednich przepisów prawa, a w szczególności rozporządzenia „RODO” oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych. 
  2. Administratorem danych osobowych jest Sprzedawca. 
  3. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wymaganych danych osobowych może uniemożliwić złożenie Zamówienia. 
  4. Wszystkie udostępnione dane osobowe podlegają szczególnej ochronie. 
  5. Każdemu przysługuje prawo dostępu do udostępnianych danych osobowych, a także prawo do żądania ich aktualizacji lub zaprzestania przetwarzania. 
  6. Serwis wykorzystuje technologię plików cookies. 
  7. Szczegóły związane z danymi osobowymi oraz plikami cookies zostały szczegółowo opisane w polityce prywatności dostępnej pod adresem https://miodolandia.com.pl/polityka-prywatnosci/

§15. Postanowienia końcowe 

  1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa.  
  2. Prawa wyłączne do treści udostępnianych w ramach Serwisu, w szczególności prawa autorskie do zdjęć, nazwa Sklepu, znaki towarowe Sprzedawcy oraz producentów Towarów, wchodzące w ich skład elementy graficzne, oprogramowanie oraz prawa w zakresie baz danych podlegają ochronie prawnej i przysługują Sprzedawcy lub podmiotom, z którymi Sprzedawca zawarł stosowne umowy. Zabrania się kopiowania, czy też innych form korzystania z jakichkolwiek elementów Serwisu bez zgody Sprzedawcy. 
  3. Klienci mogą uzyskać dostęp do Regulaminu w każdym czasie oraz nieodpłatnie za pośrednictwem odesłania internetowego (tj. linku) zamieszczonego na stronie głównej Serwisu oraz sporządzenia jego wydruku. 
  4. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w obowiązującym Regulaminie, o czym niezwłocznie poinformuje Klientów wysyłając stosowną wiadomość na podany przez nich adres poczty elektronicznej. 
  5. Do zawieranych z Klientem Umów stosuje się Regulamin obowiązujący w chwili zawarcia Umowy. 
  6. Zmiany Regulaminu nie mają wpływu na prawa nabyte przez Klienta przed dniem wejścia zmiany w życie. 
  7. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 17.12.2024r. 
  8. Wszystkie archiwalne wersje Regulaminu dostępne są do pobrania w Serwisie.