To, czym słodzisz herbatę czy inne pokarmy ma ogromne znaczenie, dlatego każda osoba, która dba o swoje zdrowie oraz figurę powinna zamiast cukru używać miód.

Naukowcy zbadali, jaki wpływ na apetyt i poziom cukru we krwi ma miód. Test przeprowadzono na niewielkiej grupie kobiet o prawidłowej masie ciała. Część z nich jadała śniadanie słodzone miodem, a część śniadanie słodzone cukrem. W obu przypadkach posiłek miał taką sama kaloryczność – 450 kcal.

Po jedzeniu mierzono u pań poziom greliny – hormonu, od którego zależy apetyt. Im jest go więcej, tym większa ochota na jedzenie. U pań jadających śniadanie słodzone miodem stwierdzono niższy poziom greliny niż u kobiet słodzących posiłek cukrem. Zaobserwowano też, że miód blokuje uczucie głodu i sprawia, że posiłek jest bardziej smaczny.

Miód jest jedną z najcenniejszych substancji odżywczych i leczniczych. Podstawowym jego składnikiem są łatwo przyswajalne węglowodany proste czyli glukoza i fruktoza, które stanowią od 60% do 80% masy miodu.

Kaloryczność miodu 324kcal / 100g
Białko 0,3g
Tłuszcz 0g
Cholesterol 0g
Węglowodany 79,5g

Poza węglowodanami w skład miodu wchodzą:

  • kwasy,
  • białko,
  • enzymy,
  • substancje bakteriobójcze,
  • woda,
  • wszystkie aminokwasy, 
  • witaminy z grupy B,
  • w niewielkich ilościach witamina A, C i K oraz
  • około 30 makro- i mikroelementów.

Najważniejsze z nich to żelazo, magnez, mangan, kobalt i potas. Żelazo zawarte w miodzie, mimo że występuje w małych ilościach, jest bardzo dobrze przyswajalne przez organizm. Miód zawiera również inhibinę, substancję, która hamuje rozwój bakterii i zabija niektóre jej szczepy. Miód ma również zdolność blokowania ołowiu we krwi.

Zaś spożywanie cukru powoduje obniżenie odporności, wzrost podatności na infekcje, deficyt witamin z grupy B oraz minerałów takich jak chrom czy miedź. Wpływa na podwyższenie poziomu cholesterolu, przyspiesza starzenie skóry, osłabia włókna kolagenowe i przyczynia się do urazów ścięgien – dlatego jest białym zabójcą.
 
Warto jest więc zamienić w diecie cukier na miód chociaż podczas słodzenia herbaty ze względów nie tylko dietetycznych ale także zdrowotnych. Na podstronach po prawej stronie —-> możecie zapoznać się z charakterystykami określonych miodów – jakie stosować przy danych dolegliwościach. Miód naturalny to samo zdrowie!

Korzystano z http://fitness.sport.pl/fitness/1,111350,9685151,Miod_pomaga_w_odchudzaniu.html

Zachęcamy do kupowania naturalnych miodów pszczelich z pasieki Miodolandia bezpośrednio od pszczelarza!

Możliwość dowozu miodu na terenie Gdańska lub wysyłka na terenie całego kraju!!!

Podobało się? kliknij Lubię to! 🙂

16 komentarzy

  1. Jedyny sposób na zdrowe odchudzanie i długotrwałe wyniki jest zmiana nawyków żywieniowych. Po co całe życie się odchudzać, to jest bardzo męczące dla naszego organizmu.
    Ja już z tym nie mam problemu, zmieniłam nawyki żywieniowe, ale pomógł mi w tym polecając mi świetny program konsultant Wellness(idealnafigura.com/gberes), schudłam zdrowo, bezpiecznie, co najważniejsze utrzymuje już ponad rok świetną figurę.Każdej to polecam

  2. no tak ale wiekszosc miodow w sklepach to efekt ekonomicznych dzialan , przszczoly karmione sa syropami, cukrem z woda, jak sie przed tym zabespieczyc?

    ~Maciej
  3. witam ,to prawda, od niedawna sam jestem pszczelarzem, i odkąd jadam miód , spadziowy bo tylko taki mamy My w naszej pasiece, straciłem 17 kilo, to fakt ma zdjęcia 🙂 trwało to 7 miesięcy ,oczywiście dbałem też o dietę i starałem się nie leżeć przed Tv ciągle. Nie wiem co podziałało ale efekt jest świetny. Naprawdę zachęcam do jedzenia miodu i poczytania o miodzie. Polecam miodek z mojej pasieki, miód spadziowy najwyższej jakości 🙂 m.denisow@interia.pl

    ~Maciej
  4. to prawda w części … pszczelarz sprzedający mód hurtowo w większych ilościach musi przebadać miód, każde kłamstwo wychodzi prędzej czy później, dlatego miodek należy brać u zaufanego pszczelarza .Radził bym uważać na miody z „chin” na pyłki zawarte w tych miodach. Miód polski od polskiego pszczelarz jest pyszny i zdrowy. Ja osobiście polecam, każdego starego pszczelarza który traktuje to jak pasje, hobby i styl życia.

    ~Maciej
  5. Ja nie jestem stary (mam 23lata) ale pszczoły to moja pasja i jestem związany z nimi od dziecka. Jestem już trzecim pokoleniem w mojej rodzinie które się trudni pszczelarstwem.

    Zachęcam do kupowania miodu z mojej pasieki:)

    miodolandia
  6. Jeżeli chodzi o karmienie pszczół syropami to jest to konieczne ale tylko na zimę, ponieważ przez cały sezon pszczoły produkują miód a jego nadwyżkę się im odbiera, więc gdy w ulu zaczynają się przygotowania do zimy to trzeba pszczołom dać jakiś zamiennik aby przetrwały zimę. Dokarmianie pszczół w trakcie sezonu gdy mają pożytek na polu jest nie dopuszczalne i to jest oszukiwanie klientów przez pszczelarza. Najważniejsze jednak w tym wszystkim jest to aby nie kupować miodu w supermarketach, ponieważ tam jest dostępny tylko miód sprowadzany w większości z Chin na etykiecie jest napisane: „mieszanka miodów z krajów Unii Europejskiej oraz z poza Unii”. Miód ten często jest przegrzany, a wówczas nie ma żadnych wartości, a nawet może być szkodliwy, ponieważ przy podgrzewaniu miodu w zbyt wysokiej temperaturze wytwarzają się trujące związki. Tak więc podsumowując to najważniejsze aby kupować miód bezpośrednio od pszczelarza i trzeba pamiętać, że każdy naturalny miód pszczeli krystalizuje maks. w pół roku (wyjątkiem jest miód akacjowy) jeśli kupiony miód nie skrystalizuje oznacza to że został on przegrzany.
    Zapraszam do kupowania naturalnych miodów z pasieki Miodolandia!

    miodolandia
  7. Ja z chęcią bym parę kilogramów zrzucił, niestety nie wyobrażam sobie herbaty bez dwóch łyżeczek cukru. A herbat piję dziennie kilka, niestety. Kiedyś zliczyłem ile cukru spożywam, no i się trochę przeraziłem. Miodu dodawałem do herbaty tylko w okresie przeziębień, ale chyba czas zmienić przyzwyczajenia 🙂

Możliwość komentowania została wyłączona.